dinsdag 25 december 2012

Kitkat M&M taart

Ook zo dol op chocolade? Bovendien is het eten van chocolade ook nog eens goed voor je lichaam. Elke dag een stuk chocolade verlaagt de bloeddruk en zou bovendien het risico op hartziektes verminderen. Voor je tanden zal chocolade waarschijnlijk wat minder goed zijn. Goed poetsen dan maar, en eerst genieten van deze super leuke en lekkere chocoladetaart. Ziet hij er niet superlekker uit ? Daar krijg je toch direct zin in. Moeilijk te maken zeker ? Nee hoor, echt niet.




Wat heb je allemaal nodig:
Voor de cakes:
2 pakken mic voor brownies Dr Oetker
100 g zachte boter
200 ml water

Voor de glazuur:
125 g puur of melkchocolade
100 g poedersuiker
60 g boter
3 el koud water

Voor de versiering:
1 grote zak M&M's
Familieverpakking Kit-Kat


Wat moet je allemaal doen:
De brownies:
Als eerste maak je de brownie cake volgens de aanwijzingen op de verpakking. In het pak vind je de browniemix en een bakvorm. Hier kun je kiezen of een een vierkante, of een ronde brownie gaat maken. Voor de verdere verwerking maakt het niet uit, maar persoonlijk vind ik een ronde mooier. Mix eerst de boter tot een romige créme. Daarna doe je de brownie mix en het water erbij en meng je alles goed door elkaar op een lage mixersnelheid. Vervolgens mix je nog 1 minuut op middelhoge snelheid om een mooi glad beslag te krijgen. Daarna is het beslag klaar om in de vorm te gieten. Het bakken van de cake duurt ongeveer 40 minuten. Je kunt zien of de brownies klaar zijn door naar de bovenkant van de cake te kijken. De bovenkant dient mooi te glanzen, de binnenkant moet nog licht vochtig aanvoelen. Laat alles goed afkoelen voor je de vorm verwijderd.

Het glazuur:
Terwijl je cake staat af te koelen heb je mooi tijd om intussen het chocolade glazuur te maken ga. Breek hiervoor eerst de chocolade in kleine stukjes en doe het in een kom of pannetje. We gaan deze chocolade au bain Marie smelten. Dat wil zeggen dat je het pannetje met de chocolade erin, boven een pan met heet water zet of je laat het kleinere pannetje erin drijven.




Zeef vervolgens de poedersuiker en roer deze door de gesmolten chocolade. De boter roer je in een andere kom toet het zacht wordt, en daarna voeg je de boter toe aan het chocolade mengsel. Als laatste stap roer je het nog koude water door het mengsel. Let wel op dat je het glazuur verwerkt voordat het koud wordt.


Als de 2 brownies afgekoeld zijn kan het chocolade glazuur erop. Leg 1 brownie op een groot bord. Smeer daar een beetje chocolade glazuur op zodat de andere brownie, die er op komt, goed erop blijft zitten. Als alle 2 de brownies op elkaar zitten kun je de rest van het chocolade glazuur erop doen.




Daarna breek je de repen kit kat in partjes van 2 en plakt deze tegen de buitenkant van de cake. Door het glazuur zullen ze zonder probleem blijven zitten. Je moet er even op letten dat de hoogte van je taart niet boven de lengte van 1 kit kat partje uitkomt. Is dit wel zo, snij dan een stuk van de bovenkant van de taart. Het is de bedoeling dat de repen kit kat iets boven de taart uitsteken. Daardoor krijg je plaats om de bovenkant ruim te bestrooien met M&M’s

Als Finishing touch kun je er nog een leuke strik omheen doen. Om de taart heen kun je ook nog wat losse M&M’s leggen.


Veel bak plezier!

X-Kelsey

Bron

6 opmerkingen:

  1. Je hebt een down site...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde even zeggen dat ik heel erg van deze website houdt. Jullie zijn down, lelijk en vooral de blogster. What the {piep} zijn dit voor domme bloggen. Ik haat jullie blog en zal ervoor zorgen dat hij van het web VERDRWIJNT of doe het zelf. En snel, dit is een bedreiging!!!

    Met hatelijke groet,
    Anoniempje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. deze blog is echt prut je hebt er niks aan.
    owja toch wel een vieze taart.
    sorry hoor geen haat maar dit is echt 1 van de slechtste recepten
    mijn zusje van 4 kan nog een lekkere taart bakken dan dit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik haat je!

    ik haat je!
    je zit in mijn hart
    ik haat je!
    omdat je mijn gedachten verward
    ik haat je!
    ik blijf het zeggen tot het werkt.
    ik haat je!
    je doet me pijn zonder dat je het merkt
    ik haat je!
    om de woorden die je ooit zei
    ik haat je!
    je maakte me ooit blij
    ik haat je!
    om hoe je nu tegen me doet
    ik haat je!
    mijn wraak is zoet
    ik haat je
    want mijn woorden raken je niet
    ik haat je !
    dat doet veel verdriet...want
    ik hou van je!
    maar je ziet het niet...
    ik hou van je!
    ookal doe je me pijn
    ik hou van je!
    en mijn liefde zal er altijd zijn

    BeantwoordenVerwijderen